۵ راهکار برای داشتن رابطه ای عالی با کارفرما(مشتری)

۵ راهکار برای داشتن رابطه ای عالی با کارفرما

جدا از اینکه شما به عنوان یک فریلنسر موفق باید در مهارت های خود تخصص داشته باشید، یک وظیفه دیگری هم وجود دارد که از آن به ندرت یاد می‎شود، اما برای حفظ پروژه های کنونی و به دست آوردن پروژه های جدید ضروری است . درمورد  رابطه با کارفرما صحبت می کنیم .

کارفرمایان چند دسته هستند: فراموشکار، مهربان، دقیق و برخی هم با عجله… اما شما به عنوان یک فریلنسر حرفه ای موظفید به بهترین شکل به آنها خدمت کنید هرطور که باشند، البته تا زمانی که با اخلاق و اعمالشان ارزش های شخصی شما را زیر پا نگذارند.

اگر برای نگهداری رابطه با کارفرمایان کمی همت کنید، مطمئن هستیم که دو طرف رضایت کاملی دریافت کنند. در مطلبی که برای شما آماده کردیم چند راهکار بسیار مفید معرفی می کنیم:

۱–به حرف هایش گوش کن و به درستی به خواسته هایش عمل کن!

از قدیم گفتند که همیشه حق با مشتری (کارفرما) است .ما هم می دانیم که شما به عنوان یک متخصص می توانید راهکار و ایده های مختلف را پیشنهاد دهید، اما قبل از آن شما باید به خواسته های کارفرما گوش  داده باشید که چگونه می خواهد پروژه به انجام برسد . اگر بیش از حد به تحمیل معیارهای خود اصرار کنید ممکن است که با عصبانیت کارفرما مواجه شوید و در بدترین حالت آن را برای همیشه از دست بدهید. شاید برایتان دشوار باشد اما باید تعادل خوبی بین این گوش دادن به نیازهای کارفرما و ارائه پیشنهاد به موقع برقرار کنید. به احتمال زیاد، با صبوری و خونسردی بتوانید همدیگر را به خوبی درک کنید.

۲–همیشه برای حل مشکلات حتی بعد از اتمام پروژه داوطلب باش!

صرفا یک پروژه با تحویل آن به اتمام نمی رسد. در بیشتر موارد، کارفرما با مشکلاتی مواجه می شود که انتظارش را نداشت یا این که بخواهد تغیراتی درنمونه ارائه داده شده ایجاد کند. هیچوقت توجه تان را درمورد پروژه های تمام شده  کم نکنید و برای رفع هر گونه مشکل یا ریزه کاری لازم ازهمان ابتدا خودتان را داوطلب نشان بدهید. همچنین فراموش نکنید که بودجه خود را مشخص کنید تا بعدا دچارسوء تفاهم نشوید.

۳–پیشنهاد راهکارهای سفارشی!

چیزی که همه می دانند این است که تمام کارفرماها با هم یکسان نیستند، پس عقلانی ترین کار این است که  هرمورد را به خوبی مطالعه کنیم و راه حل مناسبی را ارائه دهیم. برای مثال اگر شما برای مشتریتان یک بروشور خیلی کلی درمورد توانایتان ارسال کنید ممکن است که گزینه های مشابه دیگری به چشمش بیایند. اما اگر شما بتوانید ثابت کنید که تلاشتان و توجهتان به کیفیت کار کاملا سفارشی است، اینگونه نشان می دهید که یک متخصص تازه کار نیستید. خوب به درخواست هایش گوش بدهید و خدماتتان را (هر گاه قابل اجرا باشد) با پروژه اش تطبیق بدهید. به این شکل شما یک برد ۱۰۰% دارید!

۴–راه های ارتباط را از همان ابتدا مشخص کنید!

چهارشنبه، هفت بعدازظهر!!! مشتری با مشکلی مواجه می شود که مسلما انتظارش را نداشته.با شما تماس میگیرد جوابی دریاف نمی کند ایملی ارسال می کند و باز هم جوابی دریافت نمی کند. به این شکل ممکن است دو چیز نسیبتان شود : این که شنبه اول وقت جر و بحثتان شود یا اینکه مشتری را در آستانه فشار زیاد از دست بدهید. با این حرف ها منظورمان این نیست که در همه ی اوقات باید در دسترس باشید. نه! پیشنهاد ما این است که هر دو از ابتدا راه های ارتباطی مورد استفاده شان را و همچنین ساعت های برقراری تماس را مشخص کنید.اگر مشتری شما بداند که چهار شنبه بعدازظهر شما کار نمی کنید شاید زودتر به این فکر بیافتد که پروژه خود را چک کند و همه چیز را برای ساعات آخر نگذارد.

۵–با آنها در تماس باش!

خب حالا کاری که در دست داشتید را تمام کردید. اما چطوراست که قراری بگذارید یک استکان چای بنوشید؟ اگر یک تماس بگیرید و بپرسید که کارها چطور پیش میروند ؟ رسیدگی از نزدیک و شخصا به مشتری یکی از راهکارهای است برای اینکه احساس کند می تواند دوباره روی شما حساب کند . اینگونه شما وفاداری  مشتریتان را به دست می آورید و پروژه های جدیدی نسیبتان می شود.

بنظر شما چه راهکارهای دیگری می توانند در رابطه با مشتری موثر باشند ؟ با ما در میان بگذارید…

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز / ۵. میزان امتیاز

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =