۵ مورد برای داشتن پروفایل فریلنسر حرفه ای

۵ مورد برای داشتن پروفایل فریلنسر حرفه ای

همانطور که می دانید مشتری وقتی که می خواهد کار خود را به یک فریلنسر بسپارد اول وارد پروفایل کاری فریلنسر می شود و تجارب و مهارت های او را مطالعه می کند. داشتن یک پروفایل خوب می تواند شانس شما را برای فروش افزایش دهد.

سایت های برونسپاری مانند کاریتو، که جزء برترین سایت های برونسپاری ایرانی است، شما می توانید فعالیتتان را از آنجا شروع کنید. اما قبل از شروع  نکاتی وجود دارد که یک فریلنسر باید هنگام نوشتن پروفایلش به آن توجه داشته باشد. ما در چند مرحله ساده به شما نحوه نوشتن یک پروفایل خوب و حرفه ای را آموزش خواهیم داد.

 

مرحله ۱: نوشتن توضیحات واضح، مختصر و مفید

با جزیات و ظرافت در پروفایل تان در مورد خود بنویسید. اطلاعات شما باید در مورد سه موضوع زیر باشد:

  • عنوان
  • سابقه کار
  • تخصص

با استفاده از این سه عنصر کلیدی می توانید مهارت و تخصص خود را به اشتراک بگذارید. مسلما مشتری برای سپردن کارش به یک فریلنسر می خواهد بداند که آیا فریلنسر تخصص مد نظرش را دارد یا نه؟ آیا فریلنسر قبلا در مورد موضوع مد نظرش کار کرده است یا نه. به طور مثال اگر شما یک مترجم فریلنسر یا آزاد کار باشید ممکن است در رشته مدیریت تحصیل کرده باشید و متن های مدیریت را به خوبی ترجمه کرده باشید ولی این بدان معنا نیست که با واژه های تخصصی رشته زیست یا شیمی آشنایی دارید. عنوانی که شما انتخاب می کنید باید شغل شما را توصیف کند. بنابراین سعی کنید که از یک عنوان خوب استفاده کنید تا کار شما برای مشتری قابل درک باشد. اگر شما در مورد برنامه نویسی مهارت دارید می توانید عنوان خود را ” فریلنسر برنامه نویسی” انتخاب کنید. یا اگر در زمینه نوشتن کتاب مهارت دارید عنوان خود را ” نویسنده کتاب” بگذارید.

 

مرحله ۲: بیان ارزش ها

در اینجا شما باید چگونگی ها را توضیح دهید. مردم به توانایی های شما نیاز دارند تا مشکلاتشان را حل کنند و به نتایج ایده آل شان برسند. پس پروفایل فریلنسری برایشان جذاب است که در آن نحوه برآورد کردن نیازهایشان نوشته شده باشد. به طور مثال شما چگونه توانسته اید رضایت مشتریانتان را جلب کنید؟

شما به عنوان یک مترجم می توانید در پروفایل تان قید کنید که از ترجمه های ماشینی استفاده نخواهید کرد و متن ترجمه شده تان روان خواهد بود و در نهایت فایل ترجمه ای که در نرم افزار ورد تایپ شده است را تحویل خواهید داد. یا می توانید نحوه محاسبه نرخ ترجمه تان را توضیح دهید. شما باید در پروفایل تان هر آنچه که به شما ارزش و اعتبار می بخشد را بنویسید.

 

مرحله ۳: مهارت ها و تجاربتان را به اشتراک بگذارید

شما باید مشخصات فردی خود را از جمله مدارک تحصیلی، مهارت های فنی و تعداد سال هایی که در این زمینه کار کرده اید را در پروفایل خود بنویسید. به مشتریانتان ثابت کنید که واجد شرایط، قابل اعتماد و مشتاق پذیرش پروژه آنها هستید. یک بیوگرافی مختصر می تواند به شما کمک کند. پس در حد چند خط در مورد خودتان بنویسید اما مراقب باشید که به قول معروف لاف نزنید.

اگر لیست زیر را در پروفایل خود داشته باشید مسلما در جذب مشتری موفق تر خواهید بود:

  • عنوان ( به عنوان مثال طراح ارشد گرافیک)
  • سابقه کار
  • حوزه تخصص
  • مهارت های فنی و برنامه هایی که به آنها مسلط هستید
  • تخصص صنعتی
  • لینک نمونه کار

 

مرحله ۴: در سایت های برونسپاری از نام واقعی تان استفاده کنید

اگر به عنوان یک فریلنسر می خواهید در سایت های برونسپاری ثبت نام کنید از نام واقعی خودتان استفاده کنید. از نام اختصاری خود اجتناب کنید ( به طور مثال مریم.ب). از هویت واقعی خود و در مورد اینکه از نام واقعی تان در مشخصات پروفایل خود استفاده می کنید خجالت نکشید. اگر از افشای هویت واقعی خود می ترسید پس شما به دنیای برونسپاری و آزادکاری تعلق ندارید.

 

مرحله۵: یک عکس حرفه ای آپلود کنید

حتی در مورد اینکه عکس های عجیب و غریبی با دوربینی که بسیار به صورت شما نزدیک است فکر نکنید. این اشتباهی است که اکثر فریلنسرهای آماتور انجام می دهند. لباس مناسبی بپوشید و از شخص دیگری بخواهید از شما عکس بگیرد. به پس زمینه زیاد توجه نکنید. آیا می دانستید که لبخند نه تنها شما را جذاب تر می کند بلکه شانس شما را برای فروش بیشتر می کند.

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 4 =