چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟

چطور پیشنهاد بدهم که پروژه ی بیشتری بگیرم ؟

به عنوان یک فریلنسر چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟ هیچ چیز کاملا شبیه به سبک زندگی فریلنسر نیست. این خود فریلنسر است که تصمیم می گیرد در چه ساعتی کار کند و چه لباسی بپوشد و هرگز درگیر رفت و آمدهای روزانه خود نباشد. این نوع آزادی بسیار عالی است. اما همیشه همه چیز زیبا و ایده آل نیست. بعضی اوقات تصمیم گیری در مورد ساعت کاری می تواند مشکل ساز شود. به عنوان مثال یک فریلنسر ممکن است در طول روز به دنبال تفریح و سرگرمی خود باشد و در عوض ساعاتی از شب را به کار کردن بپردازد.

عیب این کار چیست؟

اگر شما برای یک یا دو پروژه چند ساعت از خواب خود را از دست بدهید ممکن است مشکلی برای شما ایجاد نشود و هر فریلنسری ممکن است هر از گاهی با این مسئله برخورد داشته باشد. اما کار کردن در ساعات شبانه می تواند موجب مختل شدن تولید ملاتونین (هورمونی که به تنظیم چرخه خواب و بیداری در بدن کمک می کند) و  به تبع آن اختلال در خواب شود. وقتی شما به رختخواب می روید نه تنها به سختی به خواب می روید بلکه خوابی هم که دارید از کیفیت کمتری برخوردار است.

چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟

اگر فقط یکبار این اتفاق بیافتد این موضوع مشکل ساز نیست اما اگر هر شب یا چند شب به همین روال پیش بروید چرخه خواب خود را مختل خواهید کرد که این به نوبه خود به این معناست که شما به صورت بسیار مشکلی می توانید به ۸ ساعت کامل خواب شبانه خود دست پیدا کنید. شما ممکن است دچار کمبود خواب شوید و قادر نخواهید بود روز بعدی به درستی روی کارهایتان تمرکز کنید. به مرور زمان خروجی کاری شما کمتر می شود و در نتیجه بیکار خواهید شد.

چگونه خوابی راحت و آرام داشته باشیم؟

فریلنسرها به نظم و انضباط زیادی نیاز دارند. هیچ کارفرمایی از شما نمی خواهد که شما خودتان را زجر بدهید و کارتان را انجام دهید. شما باید روی تصمیمات خودتان کار کنید و یک برنامه ریزی دقیق داشته باشید. شما باید یک روال خواب خوب ایجاد کنید. اما چگونه می توانیم این روال را ایجاد کنیم؟ بیشتر فریلنسرها از کار کردن در ساعات روز خودداری می کنند و این یکی از دلایلی است که می تواند برای یک فریلنسر بسیار جذاب باشد. اما نباید فریب بخورید، در یک روتین تنظیم شده مغز شما بسیار بهتر کار خواهد کرد. در یک روال تنظیم شده مغز شما می تواند به صورت خودکار تغییر کند. این یک روش بسیار موثر برای داشتن عملکرد مغزی است چونکه تعداد تصمیماتی که باید اتخاذ شود کاهش پیدا می کند.

چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟ با تنظیم زمان بیدار شدن

بهترین کاری که برای بهبود خواب خود می توانید انجام دهید تنظیم زمان بیدار شدن از خواب است. شما باید بهترین زمان صبحگاهی را برای بیدار شدن انتخاب کنید. شما هر روز و ترجیحا تا آخر عمر در این ساعت تنظیم شده از خواب بیدار می شوید. در اواخر هفته به دلیل این که شب گذشته تا دیر وقت کار کرده اید زیاد نخوابید چونکه بدن شما ممکن است به دیر بیدار شدن عادت کند و روال خواب و کاری شما را از حالت خود خارج می کند.

چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟

چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟ با تنظیم زمان به خواب رفتن

ممکن است برای تعیین زمان خواب به کمی آزمایش و خطا احتیاج داشته باشید. شما باید ساعت خواب خود را به گونه ای تنظیم کنید که ۸ ساعت خواب را داشته باشید. وقتی مغز شما به اندازه کافی استراحت کرد بدون اینکه نیازی به زنگ ساعت داشته باشید از خواب بیدار می شوید.

چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟

چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟ با ایجاد یک روال خواب آرامش بخش

قدم بعدی این است که یک روال آرامش بخش را ایجاد کنید. با توجه به اینکه ۲۳ درصد از افراد به علت استرس نمی خوابند حذف فعالیت های استرس زا قبل از خواب بسیار مهم است. قانون اول اینکه کلیه وسایل الکترونیکی خود را قبل از خواب خاموش کنید. در این مدت نور چراغ ها را به حداقل برسانید. یک فعالیت آرامش بخش برای انجام دادن پیدا کنید. این فعالیت می تواند کتاب خواندن، دوش گرفتن یا گوش دادن به یک موسیقی آرامش بخش باشد.

چگونه شب خواب راحتی داشته باشیم؟

نکته مهمی که وجود دارد این است که هر شب این روتین را دنبال کنید. دنبال کردن این روال بسیار مهم است چونکه به بدن شما اعلام می کند که زمان رفتن به رختخواب چه موقعی است.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز / ۵. میزان امتیاز

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × دو =