چطور شروع به راه اندازی یک فناوری استارتاپی کنیم ؟

چگونه باید یک فناوری استارتاپی تولید کنیم

چطور شروع به راه اندازی یک فناوری استارتاپی کنیم ؟ ۹ سال قبل که من کار خود را به صورت حرفه ای شروع کردم استارتاپ های زیادی را دیدم که برخی از آنها در کارشان موفق شدند و تعداد زیادی از آنها هم با شکست مواجه شدند. به همین دلیل کنجکاو شدم تا علت اصلی عدم موفقیت این شرکت ها را متوجه شوم.

چند سال بعد من یک استارتاپ کوچک را شروع کردن تا درک کنم که واقعا این استارتاپ چگونه کار می کند و چگونه می تواند ادامه پیدا کند. در مدت ۶ سال مت وقت و هزینه زیادی را صرف کردم تا دستورالعمل های دقیق راه اندازی یک فناوری استارتاپی موفق را پیدا کنم. چند هفته پیش یکی از دوستان از من سوال کرد که چطور شروع به راه اندازی یک فناوری استارتاپی کنم ؟ این سوال باعث شد تا من این مقاله را بنویسم تا بتوانم به کاربران دیگر هم کمک کنم تا یک فناوری استارتاپی را راه اندازی کنند.

مراحل اصلی راه اندازی یک فناوری استارتاپی

اگر شما به دنبال راه اندازی یک فناوری استارتاپی هستید اما نمی دانید که دقیقا چه کاری می خواهید انجام دهید باید وقت خود را به مطالعه بگذرانید و دانش اولیه خود را افزایش دهید. شما می توانید از حوزه تخصصی و مورد علاقه خودتان شروع کنید به طور مثال در مورد طراحی، برنامه نویسی و توسعه نرم افزار فکر کنید.

با توسعه محصول خود شروع کنید

مرحله اول برای راه اندازی فناوری، توسعه محصول است. ابتدا باید محصول را توسعه دهید. برای ایم امر باید دانش فنی داشته باشید و یا شخصی که این دانش فنی را دارد استخدام و یا شریک کنید. هنگامی که محصولی را می خواهید توسعه دهید ان را به مراحل زیر تقسیم کنید:

محصول و اهداف خود را به طور واضح مشخص کنید – یک سند ایجاد کنید و تمام جزئیات محصول خود را مشخص کنید. قابلیت ها، اندازه، تعداد و قیمت خرده فروشی را تعیین کنید.

نمونه های اولیه خود را تولید کنید – بعد از اینکه اهداف محصول تعریف شذ و قطعات مورد استفاده نهایی شد برای تست باید یک نمونه اولیه تهیه کنید.

ارزیابی و اشکال زدایی – پس از تولید نمونه اولیه باید ارزیابی را انجام دهید هر مشکلی که در طول ارزیابی شناسایی شد باید برطرف شوند.

 ظاهر محصول – اگر ظاهر محصول برای شما بسیار مهم است پس باید یک طراح استخدام کنید تا محصول شما واقعا فوق العاده به نظر برسد.

چطور شروع به راه اندازی یک فناوری استارتاپی کنیم ؟

استعداد یابی برای راه اندازی فناوری استارتاپی

برای یک استعدادیابی خوب باید یک استراتژی شفاف در زمینه برندسازی داشته باشید که نشان دهد که چرا مردم باید با شما کار کنند و شرکت شما چه تفاوت ها و تمایزاتی دارد. ما باید در مورد فرصت هایی که می خواهین با رشد شرکت به تیم ارائه دهیم به طور واضح صحبت کنیمو مردم نوآوری ها را دوست دارند. باید رویاها و خواسته های هر فرد را بفهمیم و آن را به شرکت ربط دهیم به طوری که آنها بتوانند درک کنند که رشد شرکت در نهایت منجر به رشد فردی آنها خواهد شد.

برای راه اندازی یک فناوری استارتاپی کجا دنبال متخصص بگردیم؟

برای راه اندازی یک فناوری استارتاپی تامین اعتبار اولیه مهم است، مسلما هر فردی در ابتدای کار بودجه کافی را ندارد. بنابراین مهم است که راه اندازی استارتاپ با کمترین و کارآمدترین هزینه انجام شود. یکی از راه های استخدام متخصص، مصاحبه حضوری است. شما می توانید این افراد را از طریق تبلیغات در روزنامه ها، وب سایت ها یا مشاوران منابع انسانی پیدا کنید که برای شروع می تواند هزینه بر باشد.

چطور شروع به راه اندازی یک فناوری استارتاپی کنیم ؟

روش دیگر استخدام فریلنسرها است. فریلنسرها افرادی هستند که در هر زمان می توانید به صورت آنلاین آنها را استخدام کنید. در حال حاضر سایت های فریلنسری (مانند کاریتور) زیادی در اینترنت وجود دارد که دارای فریلنسرهایی با مهارت های متفاوت هستند، شما بسته به استارتاپی که می خواهید می توانید آنها را استخدام کنید. دلایل زیادی برای استخدام فریلنسرها وجود دارد که ساده ترین آن نیاز است. هنگامی که فردی مجبور است کاری را انجام دهد اما مجموعه مهارت های لازم را ندارد یک فریلنسر استخدام می کند.

مزایای استخدام فریلنسر برای راه اندازی یک فناوری استارتاپی

نیاز به دفتر کار نیست – فریلنسرها به این دلیل که در خانه کار می کنند نیازی به مستقر شدن در دفتر ندارند. معمولا استارتاپ ها نه تنها از نظر درآمد بلکه از نظر فضا و مکان محدودیت دارند. جا دادن تعداد زیادی از افراد در یک دفتر کاری کوچک می تواند دشوار باشد. این مسئله فقط محدود به مکان نمی شود بلکه می تواند شامل محدودیت در تهیه صندلی، میز و کامپیوتر شود.

بدون نیاز به آموزش – شرکت های استارتاپی که شرکت هایی نوپا هستند قادر به آموزش تک تک افراد استخدام شده ندارند. یک کار خاص می تواند از یک شرکت به شرکت دیگر متفاوت باشد. به طور کلی افراد به خوبی با تفاوت های ظریفی که در صنایع مختلف وجود دارد آشنا نیستند. بنابراین چنین کارمندانی به آموزشی اساسی نیاز دارند. اما قضیه در مورد فریلنسرها فرق دارد. آنها با صنایع مختلف کار می کنند و به خوبی با این ظرافت ها آشنایی دارند. فریلنسرها نیازی به آموزش ندارند و می توانند بهترین کار را بدون هیچ گونه سرمایه گذاری ارائه دهند.

می توان به راحتی ارتباط برقرار کرد – تقریبا تمام فریلنسرها در پلت فرم هایی که در بستر اینترنت هستند در دسترس هستند و برقراری ارتباط با آنها بسیلر ساده است. این افراد به دستورالعمل ها و بازخوردها سریع پاسخ می دهند، در این پلت فرم ها نیاز به برقرای تماس تلفنی با فریلنسر نیست بنابراین شما می توانید در هزینه های مکالمه خود نیز صرفه جویی کنید.

قابل تغییر است – یک کارمند که به صورت دائمی استخدام شده است و می تواند کار را با کیفیت متوسطی ارائه دهد را نمی توان اخراج کرد. با این حال این موضوع برای فریلنسرها برقرار نیست. حتی اگر کار فریلنسر خوب نباشد شما می توانید خیلی راحت فریلنسر دیگری را برای کار انتخاب کنید.

پرداخت فقط بعد از اتمام کار انجام می شود – کارفرما نیاز نیست در مورد هدر رفتن پول خود نگران باشد. در سایت های فریلنسری اگر فریلنسر کار را به خوبی انجام داده باشد و توانسته باشد رضایت کارفرما را جلب کند موفق به دریافت مبلغ خواهد بود و در صورتی که کارفرما کار را رد کند پول به کارفرما بازگردانده خواهد شد، پس این دسته از افراد نباید نگرانی در زمینه اتلاف پول داشته باشند.

شما برای راه اندازی یک فناوری استارتاپی می توانید از فریلنسرهای سایت کاریتو استفاده کنید و استارتاپ خود را توسعه دهید، چنانچه در مورد مقاله امروز نظر، پیشنهاد و یا سوالی دارید می توانید در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

آیا این مقاله برای شما مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید

میانگین امتیاز / ۵. میزان امتیاز

متاسفیم که این پست برای شما مفید نبود

اجازه دهید این پست را بهبود ببخشیم

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on telegram
Share on whatsapp

مطالب مرتبط

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هشت =